• Asseco WAPRO
  • Nowoczesne systemy zarządzania

Analizy wielowymiarowe WAPRO ANALIZY - Podstawowe funkcje

Spis treści

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WAPRO ANALIZY PRESTIŻ - Podstawowe funkcje

Program WAPRO ANALIZY dla Windows przeznaczony jest do przeprowadzania szybkich, interaktywnych analiz opartych o dane programów systemu zarzadzania firmą Asseco WAPRO. Jest wyposażony we wszystkie narzędzia i funkcje konieczne do intuicyjnego przygotowania projektów wymaganych analiz oraz do ich przeprowadzenia.

Należą do nich:

  • Możliwość przygotowania własnych analiz na podstawie danych z programów:
    • WAPRO MAG
    • WAPRO FAKIR
    • WAPRO KAPER
    • WAPRO GANG
    • WAPRO BEST
    zgodnie z dostępnymi w programie grupami analiz.
  • Możliwość tworzenia Analizy:
    • Na podstawie zestawu analiz predefiniowanych w programie
    • Zgodnie z własnym projektem, przy użyciu kreatora analiz
  • Przeglądanie i przetwarzanie danych:
    • Przy wykorzystaniu wewnętrznej przeglądarki analiz
  • Wewnętrzna przeglądarka:
    • Funkcje
      • definiowanie własnych filtrów
      • szeroki wachlarz rodzajów wykresów
      • możliwość zapisania konfiguracji przeglądarki
      • wydruki
      • eksportu danych do formatu: PDF, XLS, XLSX, HTML, RTF, TXT

 

Analiza sprzedaży

Analiza wykorzystuje dane programu WAPRO MAG. Umożliwia przygotowanie wszechstronnej analizy dotyczącej sprzedaży. Przygotowane raporty mogą być grupowane między innymi wg czasu, klientów, grup cenowych, klasyfikacji kontrahentów, magazynów, pól dodatkowych (wariant PRESTIŻ) oraz artykułów i ich kategorii a jako wartości w analizach można zastosować miary: wartość sprzedaży netto, brutto, wartość zakupu netto, marża, narzut, zysk netto, ilość.

Dostępne wymiary Dostępne poziomy
Asortyment Nazwa magazynu
Kraj pochodzenia
Lokalizacja
Nazwa kategorii
Producent
Rodzaj
Wyróżnik
Indeks katalogowy
Indeks handlowy
Nazwa artykułu
Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ)
Data Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Data wydania Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Dokument handlowy Numer dokumentu
Typ dokumentu
Pracownik
Firma / Magazyn Nazwa firmy
Nazwa magazynu
Kategoria wielopoziomowa Lista poziomów kategorii wielopoziomowych
Klient Nazwa kontrahenta
Nazwa płatnika
Nazwa pełna kontrahenta
Nazwa firmy
Grupa cenowa
Handlowiec
Klasyfikacja
Wyróżnik płatnika
Wyróżnik kontrahenta
Terytorium Nazwa kontrahenta
Kraj
Województwo
Miejscowość

Po przygotowaniu własnego projektu, wykorzystując wyżej opisane wymiary i poziomy w wewnętrznej przeglądarce programu można definiować bardzo wiele własnych zestawień i raportów. Część z nich została zaprezentowana na stronie ?Przykładowe ekrany?, w trzeciej sekcji ?Możliwości interakcyjnej pracy z 'analizą sprzedaży' ?. 
Zestaw danych do ?Analizy sprzedaży? umożliwia między innymi:

  • przeprowadzania analiz trendów sprzedaży towarów handlowych całej firmy, towarów z poszczególnych kategorii asortymentowych lub wielopoziomowych, towarów grupowanych wyróżnikiem lub dowolnie wybranych towarów w wybranych okresach czasu.
  • Dokonywanie porównań wyników sprzedaży bieżącego okresu do analogicznych okresów lat poprzednich. Co jest bardzo przydatne w analizach sezonowości sprzedaży, badaniu ogólnych trendów sprzedaży, analizowaniu przyczyn aktualnie obserwowanych, ewentualnych spadków sprzedaży.
  • Przeprowadzenie analizy udziału sprzedaży (zysku ze sprzedaży) w/w grup towarów lub dowolnie wybranych pozycji asortymentowych w ogólnym zysku ze sprzedaży osiągniętym w aktualnym lub dowolnie wybranym okresie obrotowym. Analiza umożliwia w bardzo prosty sposób wyselekcjonowanie towarów najbardziej zyskownych lub przeciwnie mało zyskownych. Co jest szczególnie ważne przy planowaniu przyszłej oferty handlowej.
  • W bardzo prosty sposób wykonanie raportu prezentującego udział w bieżącym zysku poszczególnych oddziałów firmy (magazynów) lub też poszczególnych handlowców firmy.
  • W bardzo prosty sposób ustalenie rankingu najlepszych odbiorców, rankingu zysku ze sprzedaży osiągniętego w ramach poszczególnych grup cenowych. Informacje dostępne w takim zestawieniu mogą być bardzo użyteczne przy planowaniu polityki sprzedaży (cen sprzedaży, upustów) firmy, oddziału lub sklepu;
  • W prosty sposób ustalić profil sprzedaży dla poszczególnych odbiorców w wybranych okresach roku obrotowego.
  • Wykonanie wielu innych zestawień przy wykorzystaniu wyróżników asortymentu, kontrahentów czy też pól dodatkowych pozycji asortymentowych (tylko w wariancie PRESTIŻ) i innych nie omówionych wyżej poziomów.
Analiza obrotów magazynowych

Analiza wykorzystuje dane programu WF-Mag dla Windows. Umożliwia przygotowanie zestawień, raportów obrotów magazynowych tzn. przychodów i rozchodów magazynowych. Mogą one być grupowane wg czasu, dostawców, pól dodatkowych, magazynów oraz artykułów i ich kategorii a jako wartości w analizach można zastosować miary:wartość przychodu wyrażana w cenie zakupu, wartość rozchodu wyrażona w cenie zakupu, saldo wartości zakupu (różnica pomiędzy wartościami zakupu przychodów i rozchodów), ilość.

Dostępne wymiary Dostępne poziomy
Asortyment Nazwa magazynu
Lokalizacja
Nazwa kategorii
Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ)
Producent
Rodzaj
Wyróżnik
Indeks katalogowy
Indeks handlowy
Nazwa artykułu
Data Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Dokument magazynowy Kierunek ruchu
Pracownik
Typ dokumentu
Numer dokumentu
Firma / Magazyn Nazwa firmy
Nazwa magazynu
Kategoria wielopoziomowa Lista poziomów kategorii wielopoziomowych
Kontrahent Nazwa firmy
Grupa cenowa
Klasyfikacja
Nazwa kontrahenta
Nazwa pełna kontrahenta
Wyróżnik kontrahenta
Pozycja dokumentu Jednostka
Data ważności
Terytorium Kraj Województwo Miejscowość Nazwa kontrahenta

Analiza obrotów magazynowych jest ważnym uzupełnieniem analizy sprzedaży. W większości dostarcza podobnych danych do analizy sprzedaży. Podstawowa różnica polega na tym, że analiza obrotów magazynowych oparta jest o dokumenty magazynowe.

Podstawą zaletą tego rodzaju analizy jest możliwość śledzenia ilościowo i wartościowo ruchów / obrotów magazynowych na podstawie, których możliwe jest ustalenie aktualnej rotacji towarów lub w dowolnie wybranym okresie czasu, a co za tym idzie planowanie przyszłych zamówień do dostawców. Przy wykorzystaniu odpowiednich miar, porównaniu ich, możliwe jest łatwe analizowanie rotacji towarów, badanie poziomu dokonanych zakupów towarów handlowych w porównaniu do aktualnego poziomu sprzedaży. Analizy tego typu można oczywiście przeprowadzać na różnym stopniu szczegółowości: dla całej firmy (wszystkich oddziałów), poszczególnych oddziałów (magazynów), grup towarów lub też pojedynczych pozycji asortymentowych. Przykładowy zrzut ekranu dla analizy obrotów towarowych znajduje się na stronie ?Przykładowe ekrany?.

Analiza zamówień

Analiza wykorzystuje dane programu WF-Mag dla Windows. Przeznaczona jest do przygotowania zestawień związanych ze stanem realizacji zamówień, zarówno ich stanem bieżącym jak i podsumowaniem w wybranym okresie czasu. Analiza ta przygotowuje raporty w postaci tabeli przestawnej. Raporty takie mogą być grupowane wg czasu, zamówień, terytorium, klientów, grup cenowych, klasyfikacji kontrahentów, magazynów, lokalizacji, producentów, wyróżników, artykułów i ich kategorii i wielu innych poziomów charakterystycznych dla zamówień. Jako wartości w analizach można zastosować miary: ilości i wartości ? ?do realizacji?, ?zamówiono?, ?zarezerwowano?, ?zrealizowano?, ?odbiorcy odbiorą? i ?dostawcy dostarczą?.

Dostępne wymiary Dostępne poziomy analizy
Asortyment Nazwa magazynu
Lokalizacja
Nazwa kategorii
Pola dodatkowe (1-10) (wariant PRESTIŻ)
Producent
Rodzaj
Wyróżnik
Indeks katalogowy
Indeks handlowy
Nazwa artykułu
Data Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Firma / Magazyn Nazwa firmy
Nazwa magazynu
Kategorie wielopoziomowe Lista poziomów kategorii wielopoziomowych
Klient Nazwa firmy
Grupa cenowa
Handlowiec
Klasyfikacja
Nazwa kontrahenta
Nazwa pełna kontrahenta
Wyróżnik kontrahenta
Terytorium Kraj
Województwo
Miejscowość
Nazwa kontrahenta
Zamówienie Kierunek zamówienia
Pracownik
Priorytet
Stan realizacji
Status zamówienia
Numer zamówienia

Analiza zamówień pozwala dokładnie przeanalizować stan realizacji zamówień zarówno ?do dostawców? jak i ?od odbiorców?. Szybko wykonać techniczny wykaz zamówień o określonym statusie dla wybranych dostawców lub zawierające określone towary. Poza tym czysto technicznym aspektem, szczególnie analiza zamówień ?od odbiorców? może dostarczyć ciekawych informacji handlowych. 
W trakcie interaktywnej pracy w wewnętrznej przeglądarce w prosty sposób można na przykład:

  • Wykonać ranking towarów pod kątem największej lub najmniejszej wielkości zamówień w wybranym okresie;
  • Wykonać ranking odbiorców (partnerów handlowych) pod względem wielkości dokonywanych zamówień w wybranym okresie.
  • Wykonać ranking producentów pod względem wielkości zamówień towarów przez nich produkowanych;
  • Wykonać porównanie wielkości zamówień (trendów) różnych towarów spełniających podobną funkcję jak np. magnetowidów VHS i nagrywarka cyfrowa;
  • Wykonać porównanie trendów wielkości zamówień konkurencyjnych towarów różnych producentów;
  • Wykonać porównanie wielkości dokonywanych zamówień przez różne oddziały, filie lub sklepy firmy;
  • Ustalić profil zamówień składanych przez różne oddziały, filie lub sklepy firmy. W firmach prowadzących działalność na terenie całego kraju, ustalić profil zamówień zależny od regionu.
  • Wykonać ranking handlowców pod względem wielkości realizowanych zamówień;
Analiza zapisów na kontach

Analiza wykorzystuje dane programu WF-Fakir dla Windows. Umożliwia szybkie przeglądanie obrotów na kontach księgi handlowej. Wymiarami są tutaj kolejne poziomy analityki konta, przy czym możliwa jest analiza danych aż do poziomu pojedynczych zapisów na koncie. Oczywiście mamy też do dyspozycji wymiar ?Data? reprezentująca okres z poziomami: rok, kwartał, miesiąc, tydzień i dzień. W ramach wymiarów dane mogą być prezentowane w postaci dwóch miar: ?Obroty WN? i ?Obroty MA? .

 

Dostępne wymiary Dostępne poziomy analizy
Data Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Dokument Firma
Numer ewidencyjny
Strona
Konto
Konta Syntetyka
Nazwa syntetyki
Analityka (1-5)
Nazwa analityki (1-5)

 

 

Zestaw analiz zapisów na kontach oparta jest dane pochodzące w programu WAPRO FAKIR i jego indywidualnie zdefiniowany plan kont. W związku z tym, możliwości tej grupy analiz w bardzo dużym stopniu uzależniona jest od indywidualnego planu kont, jego budowy, stopnia rozbudowania poziomów analitycznych oraz od ilości lat obrotowych księgowanych w programie. 
W zależności od powyższego analiza zapisów na konta umożliwia przeprowadzanie analiz:

  • Zmian obrotów na wybranym koncie lub wskazanej grupie kont ? analiza trendów (kont majątku trwałego, kont rozrachunkowych, kosztowych, w okresach rocznych kont bilansowych ;
  • Porównywanie obrotów na wybranych kontach w poszczególnych okresach obrachunkowych (okres do okresu);
  • Porównanie kosztów w układzie kalkulacyjnym;
Analiza rozrachunków

Przeznaczona jest do wszechstronnej analizy stany rozrachunków w firmie. Dostępne miary: ?Kwota?, ?Kwota w walucie?, ?Pozostało?, ?Pozostało w walucie?, ?Zapłacono?, ?Zapłacono w walucie?.

 

Dostępne wymiary Dostępne poziomy analizy
Data płatności Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Data wystawienia Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Firma Nazwa firmy
Rozrachunek Pracownik
Stan rozliczenia
Strona rozrachunku
Numer rozrachunku


Analiza rozrachunków należy do grupy analiz umożliwiających kontrolę funkcjonowania firmy, umożliwia nadzór nad stanem rozrachunków firmy:

  • obserwację trendów związanych z stanem rozliczeń należności firmy w wybranym okresie.
  • Analizę należności w podziale na kontrahentów w ostatnim okresie;

Przykład typowej analizy znajduje się na stronie ?Przykładowe ekrany?.

Analiza Miejsc Powstawania Kosztów (MPK)

Analiza dostepna wyłącznie w wariancie PRESTIŻ
Analiza wykorzystuje dane programu WAPRO FAKIR. Analizy MPK przeznaczone są do wszechstronnej analizy kosztów firmy. Dane do analizy pobierane są z bazy danych programu WAPRO FAKIR. Do przygotowania analizy dostępne są wymiary: ?Gałąź? z poziomami analitycznymi MPK, ?Konto? - konta bilansowe, na których równolegle do MPK księgowano koszty, ?Dokument? - z poziomami : numer dokumentu i konto, ?Data?reprezentująca okres z poziomami: rok, kwartał, miesiąc, tydzień i dzień oraz ?Grupy wskaźników (1 - 5)? z poziomami: grupa wskaźnika i kod wskaźnika;

Dostępne wymiary Dostępne poziomy analizy
Data Rok
Kwartał
Miesiąc
Tydzień
Dzień
Dokument Firma
Numer dokumentu
Konto
Nazwa konta
Gałąź Poziom (1-5) Kod
Poziom (1-5) Kod + nazwa
Poziom (1-5) Nazwa
Grupa (1-5) wskaźników Grupa wskaźników (1-5)
Kod wskaźnika (1-5)
Nazwa wskaźnika (1-5)
Konta Syntetyka
Nazwa syntetyki
Analityka (1-5)
Nazwa analityki (1-5)

Podobnie do powyżej opisanej analizy zapisów na kontach księgowych, której możliwości analityczne uzależnione są od budowy planu kont, tak analiza MPK (Miejsc Powstawania Kosztów) uzależniona jest budowy struktury MPK, od jej stopnia szczegółowości. Z samego założenia, ten zestaw analiz przeznaczony jest do kontroli ponoszonych przez firmę kosztów, ich rozkładu pomiędzy różne centra powstawania kosztów. Podobnie jak w wyżej opisanych analizach możliwe jest obserwacja i kontrola:

  • Poziomu ponoszonych kosztów z dowolnym stopniem szczegółowości w ostatnim okresie obrachunkowym;
  • Obserwowanie zmian poziomu kosztów w dowolnych MPK w czasie;
  • Porównywanie poziomu aktualnie poniesionych kosztów do analogicznych lat poprzednich;
 

Zapytaj o cenę swojej aktualizacji.

Wypełnienie poniższego formularza pozwoli nam przygotować dla Państwa specjalną ofertę na zakup aktualizacji. Prośba o wycenę nie jest równoznaczna ze złożeniem zamówienia na aktualizację.
captcha
Reload