• Asseco WAPRO
  • Nowoczesne systemy zarządzania

Finanse i księgowość WF-Fakir

Spis treści

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Program finansowo-księgowy WF-Fakir dla Windows

Finanse i księgowość WF-FaKir dla Windows jest systemem przeznaczonym do obsługi pełnej księgowości w przedsiębiorstwach handlowych, usługowych oraz produkcyjnych.

Może być stosowany:

  • jako element składowy systemu zarządzania firmami Asseco WAPRO i współpracować z innymi aplikacjami tego systemu,
  • niezależnie, jako samodzielny program finansowo ? księgowy.

Program wyposażony został we wszystkie wymagane przepisami prawa mechanizmy potrzebne do księgowania bieżącej działalności podmiotów gospodarczych zobowiązanych do prowadzenia ksiąg handlowych.

Wieloletni rozwój programu, w dużej mierze oparty o doświadczenia szerokich rzesz jego użytkowników, ukierunkowany jest na:

  • pełną automatyzację wszystkich możliwych operacji niewymagających decyzji księgowego. Pozwoliło to obniżyć do minimum pracochłonność związaną z wprowadzaniem i dekretacją dokumentów w programie,
  • udostępnienie w postaci przetworzonej danych finansowo ? księgowych, wymaganych w procesach zarządzania firmą.

Pełna automatyzacja w programie została osiągnięta poprzez udostępnienie między innymi:

  • mechanizmów automatycznego rozliczania rozrachunków,
  • automatów księgujących, ułatwiających proces księgowania standardowych dokumentów,
  • mechanizmów automatycznie dekretujących ?koszty do rozliczenia w czasie? (np. prenumeraty, abonamenty itp.),
  • mechanizmów automatycznych przeksięgowań, przeszacowań (miesięcznych i rocznych),
  • mechanizmów automatycznie naliczających różnice kursowe,
  • mechanizmów automatycznego, dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów (Moduł MAGIK II opisany niżej. Dotyczy pracy programu w systemie Asseco WAPRO),
  • moduł tworzenia raportów użytkownika,
  • szereg innych mechanizmów poprawiających ergonomię, dokładność i szybkość wykonywanej pracy oraz mechanizmy przyspieszające i ułatwiające dostęp do danych.

Ponadto, program wyposażony jest w e-Archiwum, w którym można zapisywać i przechowywać faktury elektroniczne (e-Faktury) oraz kopie elektroniczne standardowych dokumentów a funkcja wyświetlania e-Dokumentów jako załączników do księgowanych dokumentów systemowych zdecydowanie ułatwia pracę księgowym. 

* W systemach pracujących na wspólnej bazie z programem WF-Mag dla Windows, e-Dokumenty dołączone w tym programie do dokumentów handlowych, automatycznie widoczne są w programie WF-Fakir dla Windows.

Wykazy podstawowych funkcjonalności programu znajdują się odpowiednio dla wariantów programu na stronach:

  • WF-FaKir dla Windows wariant BIZNES
  • WF-FaKir dla Windows wariant BIURO
  • WF-FaKir dla Windows wariant PRESTIŻ

Wraz z rosnącymi wymaganiami stawianymi współczesnej księgowości, do których należą między innymi:

  • stały monitoring kosztów, wyniku finansowego, rentowności i rozliczeń inwestycji firmy,
  • nadzór nad rozrachunkami, zobowiązaniami i należnościami firmy,
  • wykorzystanie danych księgowych do analizy działalności operacyjnej firmy,
  • planowanie przyszłych działań operacyjnych, na podstawie aktualnych danych finansowo ? księgowych firmy oraz analizie danych historycznych.

program został wyposażony w wbudowane moduły takie jak:

  • tworzenia planów budżetowych wraz z kontrolą ich wykonania,
  • rozliczania projektów firmy,
  • ewidencjonowania przychodów i kosztów w zdefiniowanych przez użytkownika miejscach powstawania przychodów i kosztów (tzw. MPK), które niezależnie od możliwości rejestrowania kosztów na kontach księgowych zespołu 5, umożliwiają dodatkowe ich rejestrowanie w innym układzie, w sposób bardziej szczegółowy. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne analizowanie rentowności poszczególnych obszarów działalności firmy (dotyczy wariantów PRESTIŻ i BUDŻET),
  • analiza wskaźnikowa, która umożliwia pełną analizę kondycji finansowej firmy (dotyczy wariantów PRESTIŻ i BUDŻET),
  • możliwość tworzenia własnych zestawień użytkownika, które umożliwiają tworzenie rozbudowanych zestawień jak na przykład szczegółowych rachunków wyników, analiz rentowności poszczególnych rodzajów działalności firmy i dowolnych innych zestawień opartych o dane finansowo - księgowe.

Dodatkowo istnieje możliwość poszerzenia możliwości analitycznych systemu poprzez rozbudowanie go o program WF-Analizy. Po zainstalowaniu programu WF-Analizy na wspólnej bazie z programem WF-FaKir dla Windows dodatkowo można uzyskać możliwość wykonywania przekrojowych, wielowymiarowych analiz w postaci czytelnych zestawień tabelarycznych i wykresów, niezbędnych do oceny zmian trendów procesów zachodzących w firmie, analiz porównawczych i innych.

Program, ze względu na swoją rozbudowaną funkcjonalność, pełną automatyzację operacji księgowych, ergonomię pracy sprawdził się również w pracy w biurach rachunkowych. Potwierdzeniem tego jest lista biur rachunkowych korzystających w swojej codziennej pracy z oprogramowania Asseco WAPRO, które przystąpiły do ?Programu dla biur rachunkowych Asseco WAPRO?.

 

WF-FaKir dla Windows w systemie zarządzania firmą Asseco WAPRO

Powyżej wymienione zostały wszystkie moduły i funkcje automatyzujące pracę księgowych, w które wyposażony jest WF-FaKir dla Windows. Mają one wpływ na przeprowadzane operacje na znajdujących się w programie danych, natomiast poniżej omówimy pełną automatyzację importu i dekretowania danych importowanych do programu z innych aplikacji systemu Asseco WAPRO.

 

Linie produktowe systemu do zarządzania firmami Asseco WAPRO

System do zarządzania firmą Asseco WAPRO składa się z kilku aplikacji, które użytkownicy mogą dowolnie kompletować, zależnie od stawianych swojemu systemowi wymagań. Podzielony jest on na kilka linii produktowych różniących się funkcjonalnością, które dostosowane są do wymagań różnych grup użytkowników. WF-Fakir dla Windows występuje w następujących liniach produktowych:

  • Asseco WAPRO BIZNES
  • Asseco WAPRO BIURO
  • Asseco WAPRO PRESTIŻ

 

Automatyzacja współpracy programu WF-Fakir z systemem Asseco WAPRO

Pełną funkcjonalność i wszystkie zalety programu WF-FaKir dla Windows dostępne są podczas pracy programu w systemie Asseco WAPRO. Jest on tak zaprojektowany, aby wszystkie aplikacje wchodzące w jego skład współdziałały ze sobą w sposób jak najbardziej pełny i zautomatyzowany.

Automatyzacja współpracy systemu polega na możliwości:

  • pełnej wymiany danych (w dowolnym momencie) pomiędzy poszczególnymi aplikacjami a programem finansowo ? księgowym,
  • synchronizacji wspólnych danych - niektórych kartotek (np. kontrahentów, pracowników), rozrachunków i innych,
  • automatycznym, dynamicznym dekretowaniu wszystkich importowanych dokumentów.

Program WF-FaKir wyposażony jest w moduł MAGIK II, który jest odpowiedzialny za obsługę importu i automatycznego dekretowania dokumentów. Przy jego pomocy możliwe jest nie tylko proste definiowanie schematów księgowań, ale również definiowanie dekretów warunkowych. Moduł dynamicznie analizuje importowane dokumenty i odpowiednio je dekretuje, wylicza również różnice z zaokrągleń, rozksięgowuje dokumenty a nawet dynamicznie tworzy odpowiednie ich opisy.

W praktyce oznacza to, że bez wprowadzenia z klawiatury do programu finansowo ? księgowego jednego znaku, bez wpisywania danych kontrahentów, w ciągu kilku lub kilkunastu minut, w programie mogą znaleźć się zadekretowane wszystkie dokumenty magazynowe, handlowe i finansowe wystawione w programie WF-Mag dla Windows z dowolnie wybranego okresu. A zdarza się, że poza obsługą magazynu, obsługą konwencjonalnej sprzedaży (krajowej i zagranicznej) na kilkunastu a nawet kilkudziesięciu stanowiskach, zarządza on równocześnie sprzedażą wielu handlowców mobilnych oraz kilku sklepów internetowych i ilość zarejestrowanych dokumentów jest bardzo duża.

W praktyce, księgowym pozostaje tylko sprawdzenie zaimportowanych dokumentów i ich zatwierdzenie. Import dokumentów może być przeprowadzany z dowolną częstotliwością, wobec tego dane zaksięgowane w programie finansowo ? księgowym mogą być zawsze aktualne.

Osiągniecie pełnej integracji i funkcjonalności uzależnione jest w dużym stopniu od zastosowanej przez użytkownika konfiguracji swojego systemu.

W dalszej części przedstawimy podstawowe informacje na temat różnic w funkcjonalności systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO, przy różnych konfiguracjach instalacji. Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w ?Podręczniku użytkownika. Oprogramowanie dla firm Asseco WAPRO?.

 

Konfiguracja systemu Asseco WAPRO a różnice w funkcjonalności systemu.

Poszczególne aplikacje systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO, zależnie od wymagań użytkownika, mogą być instalowane:

  • W jednej, wspólnej bazie danych (struktury wszystkich programów znajdują się w jednej bazie danych),
  • rozłącznych bazach danych (struktury wszystkich programów znajdują się w oddzielnych, niezależnych bazach danych).

W zależności od powyżej opisanych przypadków, import danych do programu finansowo ? księgowego będzie odbywać się:

  • Praca na rozłącznych bazach danych ? okresowa wymiana danych za pośrednictwem plików danych,
  • Praca na wspólnej bazie danych ? wymiana danych w dowolnym momencie (?na żądanie?) w obrębie bazy danych bez pośrednictwa plików danych.

Synchronizacja wspólnych danych, która obniża ogólny nakład pracy w firmie na wprowadzanie dokumentów i danych do systemu (dane są wprowadzane tylko jeden raz, nie trzeba ich powielać) możliwa jest tylko w przypadku pracy na jednej, wspólnej bazie danych.

Jak z tego wynika, pełną funkcjonalność systemu Asseco WAPRO można osiągnąć przy instalacji całego systemu w jednej, wspólnej bazie danych.

Zwracamy uwagę, że taki model pracy całego systemu jest możliwy również w przypadku kiedy dział księgowości (wewnętrznej lub zewnętrznej) zlokalizowany jest w innym miejscu niż firma (serwer baz danych). Korzystając na przykład z usług terminalowych, nawet firmy które mają wiele rozproszonych oddziałów, działów, filii czy sklepów mogą skonfigurować swój system do pracy na jednej, wspólnej bazie danych. 

 

Korzyści z użytkowania programu WF-FaKir dla Windows

  • Zwiększona efektywność i dokładności pracy księgowego, poprzez zautomatyzowanie wszystkich operacji niewymagających jego decyzji,
  • Równomierne rozłożenie pracy księgowych w całym okresie obrachunkowym, wynikające z możliwości importowania i księgowania dokumentów praktycznie natychmiast po ich zarejestrowaniu w systemie zarządzania sprzedażą (dotyczy pracy w jednym systemie z programem WF-Mag dla Windows),
  • Skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzania dokumentów i ich dekretowanie. Zaoszczędzony tym sposobem czas może być przeznaczony na przeprowadzanie istotnych z punktu widzenia działania firmy bieżących analizy jej wyników ekonomicznych , na przykład przy pomocy modułu WF-Analizy,
  • Zmniejszenie nakładów pracy w firmie związanych z wprowadzaniem danych wynikające z możliwości pracy na wspólnej bazie danych z programem zarządzania sprzedażą (dotyczy pracy z programem WF-Mag dla Windows).

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Nowoczesna technologia

Gwarancją stabilności, wydajności, skalowalności i bezpieczeństwa danych jest zastosowanie w przetwarzaniu danych technologii klient-serwer, opartej na serwerze baz danych MS SQL Server firmy Microsoft. Efektem jest znaczny skok prędkości przetwarzania informacji oraz poprawę stabilności i bezpieczeństwa danych. Dodatkowo, z uwagi na fakt, że program pracuje pod kontrolą systemu Windows powstają nieograniczone możliwości przetwarzania danych zawartych w systemie przez inne aplikacje Windows (MS Excel, MS Access,itp.), a także wykorzystania Internetu jako medium do komunikacji z partnerami handlowymi (oferty na stronach www, wymiana dokumentów, zamówienia on line, sklepy internetowe). Wszystko to składa się na nowoczesny i zaawansowany technologicznie produkt, który może zaspokoić potrzeby zarówno małych firm jak i tych większych, bardziej wymagających.

1. Stabilny, wydajny, skalowalny i otwarty.

Aplikacja może pracować zarówno na pojedynczym stanowisku jak i w sieci komputerowej. W małych instalacjach, gdzie wymogi związane z wydajnością serwera baz danych nie są zbyt wygórowane a rozmiar bazy danych nie przekracza 10 GB znakomicie sprawdza się wersja Microsoft SQL Server 2012 Express Editions (wersja bezpłatna). Rozwiązanie charakteryzuje się małymi wymaganiami sprzętowymi, dużą wydajnością i stabilnością.

W wersjach sieciowych, w firmach mających wyższe wymagania związanych z wydajnością serwera lub gdzie rozmiar bazy danych przekracza ww. 10 GB stosuje się Microsoft SQL Server 2012 w wersji Standard lub Enterprise, które dodatkowo gwarantują szybszą obsługę dużej ilości użytkowników oraz większą szybkość przetwarzania dużych ilości danych.

Dzięki temu możliwa jest rozbudowa własnego systemu wraz z wzrostem firmy od pojedynczej instalacji na jednym komputerze, po wielostanowiskowe instalacje sieciowe z wykorzystaniem wydajnych wieloprocesorowych serwerów.
Więcej szczegółów na temat Microsoft SQL Server 2012 znajdą Państwo się na stronie:www.microsoft.com/poland/sql/default.aspx

2. Przyjazny i ergonomiczny interfejs użytkownika, elastyczny i łatwo konfigurowalny

Przejrzysty interfejs programu w pełni wykorzystuje zalety środowiska Windows. Mnogość opcji konfiguracyjnych pozwala na przystosowanie aplikacji do specyficznych wymagań użytkownika oraz zapamiętanie takiego układu jako prywatną, domyślną konfigurację. Dotyczy to większości okien programu. Zadbano przy tym o prostotę i ergonomię obsługi programu, szybki i wygodny dostęp do najczęściej używanych funkcji. Ogromną zaletą programu , zwłaszcza dla dotychczasowych użytkowników wersji DOS-owej, jest zachowanie starej "klawiszologii", co znacznie usprawnia obsługę programu w nowym środowisku, za pomocą klawiatury. Istnieje także możliwość wyboru standardowej "klawiszologii" Windows.

3. Bogactwo mechanizmów dostępu do danych oraz ich analizy

Program wyposażono w bogaty system zapytań filtrujących, pozwalający na łatwe wyszukiwanie i selekcję informacji według dowolnych kryteriów. Użytkownik może na własny użytek zbudować dowolne wyrażenie filtrujące. Na szczególną uwagę zasługuje możliwość hierarchicznego segregowania danych poprzez drzewa filtrów, w które wyposażono większość okien programu. Mocną stroną programu jest również bogactwo zestawień i raportów wbudowanych jak również możliwości podpinania zewnętrznych zestawień. Program posiada również wbudowany kreator zestawień. Raporty mogą być przeglądane na ekranie, drukowane lub eksportowane do pliku.

4. Zaawansowany system zabezpieczeń

Każdy użytkownik programu ma przypisany unikatowy identyfikator i hasło oraz zostaje przydzielony do jednej lub też kilku grup użytkowników. Grupy odpowiadają funkcjom lub stanowiskom występującym w firmie. W ramach każdej grupy istnieje możliwość ograniczania dostępu do programu i danych na trzech niezależnych poziomach: menu, funkcji oraz zasobów. Daje to w konsekwencji możliwość stworzenia bardzo szczelnego systemu zabezpieczeń.

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Podstawowe funkcje

Ewidencja dokumentów
  • Dokumenty - W programie możliwe jest zarejestrowanie wszystkich typów dokumentów, prostych i złożonych, w tym dokumentów walutowych. Program posiada predefiniowany zestaw dokumentów, który może być dowolnie rozbudowany o własne typy dokumentów.
  • Dzienniki ? W programie jest możliwość utworzenia dowolnego zestawu dzienników. Po przypisaniu dokumentów do odpowiednich dzienników, mogą one być rejestrowane w sposób uporządkowany, w odpowiednich dziennikach.
  • Formuły automatycznego dekretowania ? pozwalają na automatyzację procesu rejestracji dokumentów.
  • Przeglądanie i analiza zaewidencjonowanych dokumentów ? program posiada rozbudowany moduł przeglądania dokumentów, który umożliwia dowolne filtrowanie, wybór dowolnych zestawów dokumentów i przeglądanie ich za dowolny okres i pod dowolnym katem.
  • Własne klasyfikacje użytkownika ? program umożliwia tworzenia własnych klasyfikacji dokumentów oraz zapisów księgowych, które później można wykorzystać do odfiltrowania tych dokumentów lub zapisów w oknie przeglądarki lub na wydrukach.

 

Księga główna
  • Rozbudowane mechanizmy przeglądania księgi głównej ? okno przeglądarki księgi głównej wyposażone w rozbudowane mechanizmy zestawiania zapisów, obrotów i sald w oknie i na wydrukach. Zapisy można zestawiać wg. kont, okresów, MPK lub zestawić raport obrotów konta.
  • Wydruki ? program wyposażony jest komplet wydruków wymaganych przepisami prawa, wydruków statystycznych, w tym bilansu, rachunku wyników, dzienników księgowań i innych,
  • Automatyczne naliczanie obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - program automatycznie nalicza korekty zarówno dla:
    • transakcji zakupu zaksięgowanych bezpośrednio w programie, najczęściej jednorazowo zaliczanych w koszty uzyskania przychodów,
    • transakcji zakupu towarów handlowych, najczęściej zaliczanych w koszty uzyskania przychodów odpowiednio do rozchodów / sprzedaży towarów handlowych;
  • Automatyczne zamykanie okresów i lat obrachunkowych ? w trakcie zamykania okresów możliwe jest wykonanie przez program automatycznych przeksięgowań, przeszacowań, a w trakcie zamykania roku obrachunkowego, dodatkowo automatycznie tworzony jest bilans otwarcia następnego roku. Bilans otwarcia może być wielokrotnie aktualizowany, aż do zamknięcia poprzedniego roku obrotowego.

 

Rozrachunki
  • Automatyczne, półautomatyczne i ręczne rozliczanie lub kompensata należności i zobowiązań,
  • Możliwość automatycznego rejestrowania i rozliczania rozrachunków już na etapie rejestrowania dokumentów, w tym walutowych. Dodatkowo dla rozrachunków walutowych, program umożliwiaautomatyczne naliczanie różnic kursowych.
  • Automatyczne tworzenie dokumentów przelewu, wezwań do zapłaty, not odsetkowych oraz naliczanie odsetek bezpośrednio z okna przeglądarki rozrachunków.
  • Komplet zestawień umożliwiających pełną analizę stanu należności i zobowiązań.

 

Ewidencja VAT
  • Automatyczne ewidencjonowanie zapisów w rejestrze VAT podczas operacji dekretowania dokumentów.
  • Automatyczna kontrola zgodności kont księgi głównej z zapisami w rejestrach VAT.
  • Automatyczne tworzenie i drukowanie deklaracji VAT-7.
  • Automatyczne naliczanie korekt podatku VAT zgodnie z art. 89a i 89b ustawy o podatku od towarów i usług:
    • Podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, tzw. ulga na złe długi, wraz z automatycznym wypełnianiem zawiadomienia VAT-ZD;
    • Podatku naliczonego zgodnie z art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług, tj. obowiązkowe obniżenie podatku naliczonego wynikającego z nierozliczonych transakcji zakupu po upływie 150 dni od terminu płatności;
  • Pełna obsługa dokumentów importowych i eksportowych oraz transakcji wewnątrzwspólnotowych.
  • Możliwość tworzenia dowolnej ilości własnych klasyfikacji zapisów w rejestrze VAT,
  • Możliwość tworzenia dowolnych zestawień w oparciu o dane zawarte w rejestrach VAT.

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Automatyzacja pracy

  • Automaty księgujące VAT ? umożliwiają one zdefiniowanie dowolnej ilości schematów księgowań dokumentów. W trakcie rejestrowania dokumentów wystarczy wybrać odpowiedni schemat, po czym dokument może zostać w całości automatycznie zadekretowany.
  • Automatyczne, okresowe przeksięgowywanie i dekretowanie kosztów do rozliczenia w czasie i innych kwot rozliczanych w czasie. 
    Automaty księgujące programu umożliwiają zdefiniowanie planu przeksięgowań wskazanej kwoty w dekretowanym dokumencie. Plan przeksięgowań umożliwia rozłożenie jej na dowolną ilość okresów obrachunkowych i przypisania każdej pozycji odpowiedniego schematu przeksięgowania. Podczas zamykania okresów obrachunkowych, WF-FaKir umożliwia automatyczne tworzenie not księgowych zawierające wszystkie wymagane przeksięgowania kwot do rozliczenia w czasie, w danym okresie obrachunkowym.
  • Automatyczny import i dekretowanie dokumentów z systemu sprzedaży, kadrowo ? płacowego oraz zarządzania majątkiem firmy. Program WF-FaKir posiada wbudowane moduły automatycznego importu i dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów z powyższych aplikacji. W zależności od konfiguracji całego systemu, import dokumentów może odbywać się:
    • za pośrednictwem plików wymiany, gdy oba programy pracują w niezależnych bazach danych;
    • bezpośrednio, gdy oba programy pracują w jednej, wspólnej bazie danych (dotyczy wyłącznie w z programami systemu Asseco WAPRO).
    W modułach importu można definiować schematy dekretowania wszystkich importowanych dokumentów, w tym dynamicznie prowadzić obliczenia, tworzyć opisy importowanych dokumentów. Zakres automatyzacji tego procesu zależy od programu, z którym współpracuje WF-FaKir. Pełne możliwości automatyzacji wymiany danych możliwe są wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
  • Automatyczne naliczanie:
    • obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
    • korekt podatku VAT:
      • podstawy opodatkowania oraz podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy
  • Synchronizacja danych z pozostałymi aplikacjami systemu zarządzania firmą. Synchronizacja wspólnych danych jest możliwa wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
  • Konwersja z WF-FaKir dla DOS. Program w pełni importuje wszystkie dane programu WF-FaKir dla DOS. Po konwersji danych jest natychmiast gotowy do kontynuowania pracy w nowym środowisku.
     
  • e-Archiwum - Moduł Zarządzania Dokumentami
    • Zapisywanie i przechowywanie e-Dokumentów
    • e-Faktury (faktury elektroniczne);
    • Kopie elektroniczne klasycznych dokumentów (skany dokumentów);
    • Zapisywanie dokumentów w kontekście:
      • Księgowanych dokumentów systemowych
      • Firmy
      • Kontrahentów
      • Pracowników
    • Dostęp do dokumentów bezpośrednio w interfejsie programu. Na przykład zapisane w e-Archiwum e-Dokumenty do dokumentów systemowych, w interfejsie programu stanowią załączniki do zaksięgowanych dokumentów, a podgląd dostępny jest po przyciśnięciu jednego przycisku;
    • W wybranym kontekście można zapisać dowolnie wiele e-Dokumentów;
    • W systemach, w których system zarządzania sprzedażą WF-Mag dla Windows pracuje na wspólnej bazie z systemem finansowo - księgowym WF-FaKir dla Windows, e-Dokumenty powiązane z dokumentami handlowymi w programie WF-Mag dla Windows, są automatycznie widoczne jako załączniki zaksięgowanych dokumentów w programie WF-FaKir dla Windows;

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Controlling

  • Miejsca Powstawania Kosztów ? program wyposażony jest w moduł umożliwiający definiowanie, obsługę i rozliczanie centrów kosztowych (MPK) wraz z ich analizą.
  • Plany budżetowe firmy ? program umożliwia tworzenia rocznych, lub częściowych planów budżetowych firmy z możliwością kontroli ich realizacji.
  • Analiza wskaźnikowa ? obsługa podstawowych wskaźników odpowiedzialnych za kondycję firmy (wskaźniki rentowności, płynności, aktywności, wydajności i wiele innych) wraz z możliwością śledzenia ich zmian w czasie.
  • Raporty i zestawienia ? Program umożliwia tworzenie zarówno raportów i zestawień, do których dane pobierane są, po odpowiednim odfiltrowaniu, bezpośrednio z bazy danych programu bez złożonych kalkulacji, jak raportów, w których prezentowane dane wymagają wstępnych obliczeń i kalkulacji.
    • Zestawienia danych - Poza bogatym zestawem dostarczanych z programem wydruków i zestawień, WF-FaKir umożliwia podłączenia własnych raportów wykonanych w technologii CRYSTAL REPORTS, lub modyfikacji istniejących raportów.
    • Kalkulacje i obliczenia - program posiada rozbudowany moduł umożliwiający tworzenie raportów prezentujących wyniki złożonych obliczeń i kalkulacji, na przykład rozbudowanego rachunku wyników uwzględniającego wiele rodzaje działalności, z wynikami pośrednimi lub inne. Moduł wyposażony jest zestaw formuł obliczeniowych, umożliwia również stosowanie obliczeń warunkowych.
  • Współpraca z programem WF-Analizy ? współpraca z programem WF-Analizy umożliwia tworzenie dodatkowych raportów i zestawień niedostępnych w programie WF-FaKir, w postaci zaawansowanych, wielowymiarowych analiz opartych o dane programu WF-Fakir dla Windows.

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Współpraca

  • Program WF-FaKir dla Windows w pełni integruje się z aplikacjami systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO:
    • Systemem zarządzania sprzedażą i magazynami ?WF-Mag dla Windows? (Poradnik)
    • Systemem zarządzania majątkiem firmy ?WF-bEST dla Windows?
    • Systemem kadrowo ? płacowym ?WF-Gang dla Windows"
    • Programem ?WF-Analizy dla Windows? przeznaczonym do tworzenia zaawansowanych, wielowymiarowych analiz opartych na danych programów ?WF-Mag dla Windows oraz ?WF-Fakir dla Windows?;
  • Wszystkie aplikacje mogą pracować na rozłącznych bazach danych lub na jednej, zsynchronizowanej bazie danych a współczesne technologie systemów komputerowych oraz łącz umożliwiają zarówno lokalny jak i zdalny dostęp do programów.
  • Jest zintegrowany z systemami bankowości internetowej, w zakresie dwukierunkowej wymiany danych:
    • iPKO biznes oferowanym przez PKO Bank Polski klientom instytucjonalnym. Informacja na temat certyfikatu znajduje się na stronie PKO Bank Polski.
    • PekaoBIZNES24 oferowanym przez Bank Pekao SA klientom korporacyjnym. Informacja na temat weryfikacji systemów w programie PekaoREADY znajduje się na stronie Banku Pekao SA.
  • Poprzez moduł e-Deklaracje wysyła deklaracje podatkowe na serwery Ministerstwa Finansów;
  • Automatycznie importuje kursy walut NBP;
  • Wariant BUDŻET ? eksportuje dane do systemu e-sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego Besti@.
  • Program jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem Windows, co pozwala np. na przetwarzanie danych zawartych w bazie programu przy zastosowaniu standardowych aplikacji firmy Microsoft, jak np. MS Excel, MS Access itp.

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Wymagania sprzętowe

Instalacja jednostanowiskowa

Stanowisko:

  • Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
  • 1 GB RAM (2 GB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
  • minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • napęd DVD,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024x768),
  • Windows XP SP 3/Vista/Windows 7/Windows 8,
  • MS SQL Server 2005 lub nowszy w wariancie Express Edition.
Instalacja wielostanowiskowa

Serwer:

  • Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
  • 4 GB RAM,
  • minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • napęd DVD,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024x768),
  • Windows 2012 Server,
  • MS SQL Server 2005 lub nowszy.

Stanowisko:

  • Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
  • 512 MB RAM (1024 MB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
  • 300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
  • karta graficzna XGA/XVGA (1024x768),
  • Windows XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8.

 Praca w sieciach:

  • Windows 2003/XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8
Pozostałe wymagania
  • Do użytkowania programu na komputerach z systemem Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8 wymagane jest posiadanie silnika bazy danych w wersji minimum MS SQL Server 2005.
  • Pełne wykorzystanie funkcjonalności wersji PRESTIŻ wymaga posiadania pakietu MS Excel lub MS Office w wersji XP lub późniejszej.

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

WF- FaKir PRESTIŻ - Przykładowe ekrany

 

 

Zapytaj o cenę swojej aktualizacji.

Wypełnienie poniższego formularza pozwoli nam przygotować dla Państwa specjalną ofertę na zakup aktualizacji. Prośba o wycenę nie jest równoznaczna ze złożeniem zamówienia na aktualizację.
captcha
Reload